Sammenslutningen Nordjylland

I 90’erne var der et fællesskab, der kaldte sig selv sammenslutningen. Den bestod af mindre rideklubber, som ikke var under DRF. Sammenslutningen var på daværende tidspunkt særdeles populær. Rigtig mange små og uøvede ekvipager startede stævner i sammenslutningen dengang, hvor fokus var at skabe nogle hyggelige rammer omkring en fælles interesse for hesten og dens brugskundskaber.

Sammenslutningen Nordjylland er et lignende fællesskab, som vi alle mener, der fortsat er behov for. Vi startede op i 2019 og består af en blandet gruppe, som både er af privatejet steder og mindre rideklubber, men med en fælles holdning, som er, at ridning og stævner skal være for ALLE. Der er brug for, at nogle gør mere for de allermindste, de mest uøvede eller for dem, som egentlig bare gerne vil ud og give deres unge firbenet ven en masse gode oplevelser. Der er brug for at forældre kan have deres børn med ud, hvor de får lov at opleve en hyggelig og tryg atmosfære, når deres barn skal ride deres måske første stævne. De skal selvfølgelig føle sig velkommen. Klubben eller stedet skal være imødekommende og snaksaglige. Vi skal være en ”platform”, hvor både forældre kan ”klædes på” til ponyverdnen, og ekvipager kan oparbejde selvtillid til de lidt større stævner.

Sammenslutningen Nordjylland vil hvert år afholde venskabsstævner i spring og dressur samt mange andre tiltag i børnehøjde. Vi er ikke økonomisk afhængige af hinanden, men blot et fællesskab, som gerne vil gøre tingene ens, så I derude ikke forvirres mere end højst nødvendigt. Du skal ikke være medlem af en klub for at deltage i vores ridekonkurrencer, ej heller har vi krav om diverse licens eller gebyrer. Du ser vores begivenheder på vores facebookside og melder blot til, som der vil stå skrevet i proportionerne. Det skal være nemt og lige til og ikke mindst til at betale. Derfor har vi faste gebyrer for vores klasser, som er ens uanset, om du rider det ene eller andet sted i sammenslutningen.

Vi glæder os rigtig meget til dig.

Du kan følge Sammenslutningen Nordjyllands aktiviteter på deres facebookside - klik her...